Matematyka wokół nas
2019-06-10
Tak brzmiał temat pracy domowej w klasie 6A. Na przygotowanie prezentacji uczniowie mieli 6 dni, pracować mieli w maksymalnie 3-osobowych grupach., wcześniej zostali zapoznani z różnymi sposobami podejścia do tego tematu. Już dwa dni przed finałem niektórzy chwalili się, że już wszystko mają, inni z przerażeniem twierdzili, że nie mają pomysłu ( tym uczniom ruszyłam z pomocą udzielając wskazówek, naprowadzając ich do tego, aby dostrzegli matematykę wokół siebie. Wystąpienia uczniów obserwowały: pani Anna Szcześnik, pani Joanna Łukasik, pani Jolanta Kopij. Okazało się, że uczniowie matematykę dostrzegają wszędzie: w spersonifikowanych babeczkach, które potem degustowaliśmy, w kablu do ładowarki, w przedmiotach codziennego użytku, patykach, które posłużyły do zapałczanych wzorów. Niektórych zadziwiła odpowiedź na pytanie, które zadał sobie jeden uczeń „ Ile kilogramów soli zjadłem w swoim życiu?” Nie zdradzę odpowiedzi , zachęcam do obliczeń! Po wystąpieniach uczniów pani Anna Szcześnik do każdego skierowała kilka zdań wskazując co było fajne w jego prezentacji, a nad czym należy popracować. To była super lekcja matematyki i o matematyce! Uważam, że do tego tematu wrócimy w przyszłym roku szkolnym.
Jolanta Kopij