Zadania biegane
2020-10-05
Połączenie matematyki ze sportem na świeżym powietrzu, a przy okazji kształcenie języka matematycznego – taki był cel lekcji matematyki w klasie 8a , która odbyła się 23 września br.
Uczniowie dobrali się w pary, stanęli w dwuszeregu, wysłuchali zasad 10 minutowej pracy na lekcji, przydzielili sobie role: biegacza lub sekretarza i na słowo START zaczęliśmy pracę! To był piękny widok! Każdy uczeń zaangażowany w pracę, doping ze strony partnera, współpraca – czyli marzenie każdego nauczyciela! I jeszcze komunikaty typu: „ sprawdź dokładnie dwa do trzeciej czy dwie trzecie, bo to jest różnica!” Miałam okazję dostrzec różne techniki pracy: niektórzy zapamiętywali jeden przykład i biegli dyktować koledze, inni starali się zapamiętać kilka przykładów. Który sposób okazał się lepszy? Okaże się gdy sprawdzę karty pracy: na ocenę składać się będzie poprawność zapisu – zadanie biegacza oraz poprawność rachunków – zadanie sekretarza. Jedno jest pewne tę lekcję matematyki uczniowie zapamiętają na długo!
Jolanta Kopij