Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stefana Żeromskiego

Logo szkoły

49-300 Brzeg
ul. Chrobrego 13
tel. 774045756,
Monte Cassino 774045925

Warsztaty uczniowskie w ramach programu "Złote Szkoły NBP"

Uczestnikami pierwszego warsztatu byli wszyscy uczniowie klas trzecich z naszej szkoły. Na początku zajęć każdy maluch otrzymał bransoletkę z napisem „ Bezpieczni w finansach osobistych”. Starsi koledzy zaangażowani w projekt „Złote Szkoły NBP” przedstawili prezentację o historii pieniądza, zdarzało się, że maluchy przerywały wystąpienie zadając pytanie. Zuzia z klasy 7a opowiadała też o zabezpieczeniach naszych banknotów- posłużyliśmy się eksponatem banknotem 10 zł pokazując jego znaki wodne, zabezpieczenia . Ten fragment prezentacji cieszył się ogromnym zainteresowaniem publiczności. Malwina z Drużyny omówiła kwestię bezpieczeństwa w "sieci", tutaj młodsi mieli wiele do powiedzenia, zgłaszali się ze swoimi wnioskami, spostrzeżeniami. Następnie trzecioklasiści zostali zaproszeni do wzięcia udziału w quizie finansowym, który rozegrany był za pomocą aplikacji wordwall. Padały między innymi pytania: co powinno zawierać hasło do logowania do banku? Inne pytanie to: do czego służy PIN w telefonie? Uczniowie wykazali się 100%znajomością tematu. Gdy uczniowie opuszczali spotkanie przedstawiciel Drużyny poprosił kilka osób o rozmowę- wywiad. Zapytano trzecioklasistów o to, co dały im te warsztaty, czego się dowiedzieli? Maluchy odpowiedziały, że bardzo podobała im się formuła spotkania, ( dziewczynka stwierdziła, że bransoletka przypomni jej o tym, żeby w domu pokazać mamie jak sprawdzać prawdziwość banknotu). Stwierdzili także, że chętnie przyszliby na jeszcze jedno takie spotkanie.
W trakcie drugiego warsztatu uczniowie zaprosili swoich rówieśników do wzięcia udziału w konkursie sprawdzającym ich wiedzę o kredytach, finansach, bezpieczeństwa w sieci za pomocą aplikacji Kahoot. Każdy z Drużyny chciał prowadzić konkurs- to jest tak jakbym był ekspertem – stwierdził jeden z uczniów i słysząc ich wypowiedzi o finansach , kredytach zabezpieczeniach mamy takie wrażenie. (Wartością dodaną jest to, że uczniowie nie boją się pytać , nie boją się rozmawiać o kredytach). Konkurs za pomocą aplikacji Kahoot wyzwolił wiele emocji – okazało się , że odpowiedź poprawną na pierwsze pytanie podał każdy z pytanych, zatem liczył się czas odpowiedzi. Pojawiały się też pytania skomplikowane: jak się nazywa popadanie w coraz to większe długi? Było też pytanie o kradzież tożsamości?