3,14 Święto Matematyki - marca 14
2018-04-08
3,14 Święto Matematyki - marca 14
Jak co roku 14 marca świętowaliśmy dzień liczby ∏. Wykorzystaliśmy działający w szkole radiowęzeł . Na początku każdej lekcji uczniowie mogli usłyszeć min. Informację o atrakcjach dzisiejszego dnia, wiersz o liczbie ∏, Na początku przerwy uczniowie usłyszeli zadanie : podejdź do dyżurującego nauczyciela matematyki i przywitaj go słowami „ Witam w dniu liczby∏”, inne zadanie to „ podaj 20 cyrfę po przecinku rozwinięcia dziesiętnego liczby ∏” ( wskazówek szukaj na korytarzu). Warto dodać , że w tym czasie w różnych miejscach dyżur miały dwie nauczycielki matematyki , które miały przygotowane niespodzianki dla dziesięciu pierwszych autorów poprawnych odpowiedzi. Uczniom spodobał się ten rodzaj aktywności. O liczbie ∏ można było się dowiedzieć czytając gazetkę, która przez tydzień była eksponowana na korytarzu szkolnym. Obok gazetki wiła się taśma na której były wypisane kolejne cyfry rozwinięcia dziesiętnego liczby ∏ i gdy zaciekawiony uczeń dotarł na koniec korytarza dostrzegł na końcu taśmy trzy kropeczki co oznacza, że liczba ∏ nie ma rozwinięcia dziesiętnego skończonego ani okresowego zatem jest liczbą niewymierną- tak jak korzyści wynikające z zabawy matematyką!
Jolanta Kopij